Sunday, August 13, 2006

Fresh Mode Comic Online

Studio-studio Hollywood kini menghasilkan wayang blockbuster berdasarkan komik superhero seperti Spiderman, batman, X-men dan tidak lupa juga kepada Catwoman. Kemasukan komik-komik mainstream mencurah masuk seperti sewaktu dulu dan telah menguasai pasaran komik beberapa dekad di negara Jepun. Komik stail Jepun atau manga kini secara terbalik telah menguasai pasaran di barat dan sebelah sini, itulah pengaruh yang terkini. Komik terjemahan daripada manga Jepun telah melanda gedung-gedung buku, peminat-peminat dengan tidak segan silu tampil di khalayak ramai dengan kostum-kostum karekter manga atau pakaian cosplay menyertai konvensyen dan ekspo anime Jepun secara tidak langsung menguasai geladak dan gelombang tersebut.

Setengah-setengah pelukis tempatan di Singapura, Malaysia dan Indonesia turut mewarnai citarasa cerita dan lukisan mereka. Komuniti Wacom Asia membuat temuramah dengan penulis Ho Wan and pelukis Kaya mengenai studio mereka Fresh Mode Comic Online

2 comments:

Norman said...

"Oh! Shiny!"

"CLICK."

"Aaaargh! The goggles, they do nothing!"

Actually, I deserved that. As someone who has read the best and the very worst the web has to offer, I should know better. Especially since you gave ample warning of tragic japanophilia activity.

Norman said...

Forgot to add, here's a superior manga style comic :

http://remanmyth.felaxx.com/